Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



26.08.2021

Firma Fortinet rozszerzyła...

Firma Fortinet rozszerzyła ofertę o usługę FortiTrust, która dołączyła do innych usług...
26.08.2021

Aplikacje biznesowe

Ready_™ AppStore
26.08.2021

Automatyzacja chmur...

Integracja z Red Hat Ansible
26.08.2021

Backup kodu źródłowego

GitProtect.io dostępny na Github
26.08.2021

Wsparcie pracy hybrydowej

Zdalny SD WAN
26.08.2021

Nowy monitor Philips 498P9Z

Nowy monitor Philips 498P9Z to model wyposażony w 49-calowy, zakrzywiony panel VA o...
26.08.2021

Wytrzymały punkt dostępowy

D-Link DIS-2650AP
26.08.2021

Ekonomiczne dyski

SSD bez DRAM
26.08.2021

Petabajty pojemności

Serwery QNAP

Najlepsze aplikacje biznesowe na Androida

Data publikacji: 14-07-2021 Autor: Grzegorz Kubera

Na rynku znajdziemy wiele aplikacji biznesowych na Androida, ale tylko niektóre z nich rzeczywiście można polecić firmom, które chcą zapewnić wysoką produktywność, a przy tym zależy im na bezpieczeństwie. Polecamy najlepsze i sprawdzone aplikacje biznesowe na tę platformę.

 

Microsoft zaoferował swoje aplikacje biurowe na Androida dość późno, ale kiedy już to zrobił i zaczął traktować na poważnie ten najpopularniejszy system mobilny, narzędzia takie jak PowerPoint, Excel czy Word szybko zyskały wielu użytkowników. Nie ma w tym nic dziwnego – należą do najlepszych na rynku. Pakiet Office dominuje na komputerach z Windowsem i wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni do interfejsu oraz możliwości tych narzędzi. Korzystanie z nich na Androidzie wydaje się więc intuicyjne i wręcz oczywiste.

Aplikacje są kompatybilne i spójne pomiędzy platformami, co oznacza, że bez trudu możemy korzystać z Windowsa i Androida, przesyłając sobie dokumenty w różnych formatach plików, bez utraty formatowania. Dodatkowo aplikacje Microsoftu obsługują zarówno pamięć lokalną, jak i chmurę OneDrive, więc możemy wygodnie pracować w różnych środowiskach. Nie ma też problemu z podłączeniem aplikacji do Dropboksa, Google Drive'a czy Boksa, jeśli wolimy inne dyski online.

Jeśli z jakiegoś powodu nie odpowiada nam oprogramowanie Microsoftu, alternatywą jest pakiet Google'a i narzędzia takie jak Dokumenty, Arkusze czy Prezentacje. Możemy wówczas uzyskać jeszcze dostęp do usługi Google Workspace i otrzymamy wiele dodatkowych funkcji zwiększających produktywność oraz bezpieczeństwo. To m.in. zespołowe edytowanie tekstów, zgodność z wszystkimi popularnymi typami plików, nieograniczona historia zmian, czy dodatkowe mechanizmy zabezpieczeń i zarządzania. W ramach Workspace’a (od 20,70 zł/mc za użytkownika) otrzymujemy również firmową pocztę e-mail, 30 GB miejsca na dane w chmurze oraz Google Meet obsługujące spotkania wideo dla 100 uczestników. Droższe warianty mają jeszcze więcej opcji.

Jako uzupełnienie pakietu biurowego polecamy jeszcze Xodo PDF Reader & Editor. To niewielka aplikacja, która tworzy, edytuje i oznacza dokumenty PDF na telefonie. Jest świetnym dopełnieniem, ponieważ narzędzia Microsoftu i Google'a oferują ograniczone możliwości w zakresie PDF-ów. Xodo PDF zapewnia wszystko, co potrzebne do mobilnego zarządzania PDF-ami i jest łatwa w obsłudze. Oferuje m.in. tworzenie PDF-ów z obrazów, dokumentów i stron WWW czy też łączenie wielu plików w jeden PDF lub modyfikowanie już istniejących dokumentów.

 

> POCZTA E-MAIL

Google Gmail to jedna z najpopularniejszych, najłatwiejszych w obsłudze i najbardziej niezawodnych aplikacji e-mail. Gmail jest dostępna w ramach aplikacji, jak również aplikacji webowej. Choć może się wydawać, że aplikacja obsługuje jedynie pocztę oferowaną przez Google'a, w rzeczywistości bez trudu skonfigurujemy tutaj inne konta, w tym Microsoft Exchange lub dowolnego dostawcy poczty internetowej z naszej firmy (IMAP/POP). Domyślnie Gmail oferuje 15 GB miejsca na dane, niemniej jeśli mamy większe wymagania, możemy wykupić dostęp do usługi Google One. Wówczas zyskamy 100 GB za 8,99 zł/mc dla użytkownika. W razie potrzeby dostępne są również większe warianty (200 GB za 13,99 zł/mc oraz 2 TB za 46,99 zł/mc).

Drugą aplikacją mobilną, która doskonale radzi sobie z obsługą poczty, jest Microsoft Outlook. Aplikacja ma atrakcyjny, nowoczesny interfejs obsługi i zapewnia sortowanie poczty w ramach karty podstawowej z wiadomościami oraz „inne” na wiadomości, które zostaną uznane za mniej istotne (np. powiadomienia z serwisów społecznościowych). Podobnie jak wersja na komputerze mobilny Outlook oferuje też zintegrowany dostęp do dowolnych kalendarzy powiązanych z naszymi kontami. Aplikacja obsługuje różne konta pocztowe i np. bez problemu skonfigurujemy tutaj konto Gmail lub inną dowolną pocztę elektroniczną. Współpracuje też z kontem ze strony Outlook.com. Mocną stroną Outlooka jest świetna integracja z programami Word, Excel i PowerPoint.

Firmom, które chcą czegoś więcej i mają wysokie wymagania związane z bezpieczeństwem IT oraz prywatnością, można polecić jeszcze inną opcję. Mowa o ProtonMail, czyli aplikacji wykorzystującej szyfrowanie end-to-end o otwartym kodzie źródłowym. ProtonMail sprawia, że nasze wiadomości pozostają niedostępne dla stron trzecich i dostawców poczty – otrzymuje je wyłącznie odbiorca. Możemy nawet wysłać wiadomość, którą uda się odczytać wyłącznie w określonym czasie.

ProtonMail podchodzi do bezpieczeństwa bardzo poważnie. Nie musimy podawać żadnych danych osobowych podczas rejestracji, usługa nie przechowuje adresów IP ani danych identyfikacyjnych, a jej serwery są hostowane w Szwajcarii, czyli poza jurysdykcją USA i Unii Europejskiej. Za darmo otrzymujemy 500 MB na dane i opcję wysyłania 150 wiadomości dziennie. O wiele lepsze funkcje są jednak w wersji płatnej, w tym możliwość podpięcia własnej domeny, autoresponder i dodatkowe filtry e-mail. Najtańszy pakiet zaczyna się od 5 euro/mc (ok. 22 zł) i oferuje 5 GB miejsca na dane.

 

> MENEDŻER HASEŁ ORAZ 2FA

Przechowywanie haseł w plikach Notatnika zdecydowanie nie jest dobrym pomysłem, a mimo to wielu pracowników postępuje właśnie w taki sposób. O wiele lepszym rozwiązaniem jest korzystanie z menedżera haseł, czyli dedykowanej aplikacji mobilnej do przechowywania haseł dostępu i zarządzania nimi.

Jedną z najlepszych aplikacji tego typu jest LastPass. Działa na najpopularniejszych platformach i zapewnia szereg przydatnych funkcji. To m.in. przechowywanie loginów i haseł do wszystkich kont internetowych (dane są szyfrowane), automatyczne zapisywanie nazw użytkowników i haseł podczas odwiedzania poszczególnych stron i aplikacji (funkcja działa w Androidzie Oreo i nowszych wersjach), automatyczne uzupełnianie haseł podczas odwiedzania stron WWW czy też synchronizacja danych pomiędzy posiadanymi urządzeniami. Po naszej stronie jest jedynie stworzenie i zapamiętanie jednego, silnego hasła głównego do LastPass. Pozostałe hasła są potem przechowywane w aplikacji. Co więcej, przechowuje ona również inne dane, np. numery kart kredytowych, w zaszyfrowanym skarbcu. LastPass oferuje również uwierzytelnianie wieloskładnikowe i, jak przekonują twórcy aplikacji, nigdy nie mają oni dostępu do naszego klucza szyfrującego. Dodajmy, że aplikacja wykorzystuje szyfrowanie 256-bit AES, czyli takie, jakie znajdziemy w wielu systemach bankowości online. Cena to 2,90 euro/mc (ok. 13 zł).

 

[...]

 

Założyciel firmy doradczo-technologicznej; pełnił funkcję redaktora naczelnego w magazynach i serwisach informacyjnych z branży ICT. Dziennikarz z ponad 13-letnim doświadczeniem i autor książek na temat start-upów i przedsiębiorczości.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"